Regulamin sklepu internetowego swiatkropki.blogspot.com
§ 1
Postanowienia wstępne
1. Sklep internetowy Świat Kropki dostępny pod adresem
internetowym swiatkropki.blogspot.com prowadzony jest przez firmę PHU Kropka Damian
Paczkowski wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP
7811859518, REGON 361912371
2. Niniejszy
Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców
korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego
oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za
pośrednictwem Sklepu.
§ 2
Definicje
1. Konsument -
osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot
nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
2. Sprzedawca -
osoba fizyczna prowadząca
działalność gospodarczą pod firmą PHU Kropka Damian Paczkowski wpisaną do
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG)
prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 7811859518, REGON 361912371
3.
Klient -
każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
4.
Przedsiębiorca -
osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną,
której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu
działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
5. Sklep -
sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym swiatkropki.blogspot.com
6.
Umowa zawarta na
odległość - umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu
zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej
obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków
porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
7.
Regulamin -
niniejszy regulamin Sklepu.
8.
Zamówienie -
oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i
zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze
Sprzedawcą.
9. Formularz
zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający
złożenie Zamówienia, oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu
dostawy i płatności.
10. Produkt - dostępna w Sklepie rzecz
ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
11. Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży
Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem
Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też - stosowanie do
cech Produktu - umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
§ 3
Kontakt ze Sklepem
1.
Adres Sprzedawcy: ul Alejnika 4/95, 88-100 Inowrocław
2.
Adres e-mail Sprzedawcy: phukropka@o2.pl
3.
Numer telefonu Sprzedawcy: 693650690
4.
Numer rachunku bankowego Sprzedawcy 20109027470000000107998627
5.
Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą
adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
6.
Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą od
poniedziałku do piątku w godzinach 9-17 z wyłączeniem świąt i dni wolnych od
pracy przypadających w tych dniach
§ 4
Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu, w tym
przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne
są:
a.
urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i
przeglądarką internetową
b.
aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
c.
włączona obsługa plików cookies,,
d.
zainstalowany program FlashPlayer.
§ 5
Informacje ogólne
1.
Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo
zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w
funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób
trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą
techniczną Klienta.
2.
Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące
się w asortymencie Sklepu możliwe jest przez podanie niezbędnych danych
osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania
Konta.
3.
Ceny podane w
Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto
4.
Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta
składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport,
dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach
Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli
związania się Umową Sprzedaży.
§ 6
Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
1.
Wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a
następnie kliknąć przycisk „Złóż zamówienie”
2.
Wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie listy
zamawianych produktów, danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma
nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia
Produktu), wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
3.
Kliknąć przycisk „Zamów”
4.
W odpowiedzi na wysłany formularz z poczty e mail phukropka@o2.pl
klient otrzymuję potwierdzenie zamówienia wraz z niezbędnymi danymi do
realizacji płatności, a także określony zostaje termin realizacji zamówienia
§ 7
Oferowane metody dostawy oraz płatności
1.
Klient może skorzystać z następujących metod dostawy
lub odbioru zamówionego Produktu:
a.
W przypadku zamówienia na 1 produkt; list polecony ekonomiczny lub polecony priorytetowy.
b.
W przypadku zamówienia 2
i więcej produktów: Inpost paczkomat lub pocztex kurier 48
c.
Odbiór osobisty ( bez względu na wielkość zamówienia )
dostępny pod adresem: ul Alejnika 4/95, 88-100 Inowrocław w godzinach 9-17 od
poniedziałku do piątku
2.
Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
a.
Płatność przy odbiorze- tylko w przypadku odbioru
osobistego w siedzibie firmy
b.
Płatność przelewem na konto Sprzedawcy
3. Szczegółowe
informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują
się za stronach Sklepu.
§ 8
Wykonanie umowy sprzedaży
1.
Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą
następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza
zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 6 Regulaminu.
2.
Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie
potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do
realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji
następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości
e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej
Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu
Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży.
Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta
Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
3.
W przypadku wyboru przez Klienta:
a.
płatności przelewem, Klient obowiązany jest do
dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy
Sprzedaży - w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
b.
płatności gotówką przy odbiorze osobistym przesyłki,
Klient obowiązany jest dokonać płatności przy odbiorze przesyłki w terminie 7 dni
od dnia otrzymania informacji o gotowości przesyłki do odbioru.
4.
Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór
osobisty, Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w mailu
potwierdzającym zamówienie.
5.
Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta
liczy się w następujący sposób:
a.
W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności
przelewem, - od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
b.
W przypadku
wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do
odbioru przez Klienta w terminie wskazanym w opisie Produktu.
O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.
O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.
9. Dostawa
Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
10. Odbiór
osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.
§ 10
Prawo odstąpienia od umowy
1.
Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy
Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
2.
Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od
dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż
przewoźnik.
3.
W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów,
które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1
biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
4.
Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy
oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy
wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
5.
Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej
poczty, bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres
e-mail Sprzedawcy – dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 3.
Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik
nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014
roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
6.
W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta
drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez
Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od
Umowy.
7.
Skutki odstąpienia od Umowy:
a. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
a. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
b.
W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca
Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania
oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego
płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów
wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż
najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
c.
Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich
samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej
transakcji, chyba, że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które
nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
d.
Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do
czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego
odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
e.
Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy
podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w
którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie
zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
f.
Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu,
także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten
nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
g.
Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości
Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne
do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
8. W przypadku gdy ze względu na
charakter Produktu nie może on zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą,
informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Produktu, będzie się znajdować w
opisie Produktu w Sklepie.
9. Prawo do odstąpienia od umowy
zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
a.
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz
nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca
zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
b.
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana
w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić
ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie
zostało otwarte po dostarczeniu,
c.
w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po
dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z
innymi rzeczami,
d.
w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe
lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym
opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
e.
o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane
na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną
zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po
poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy,
§ 11
Reklamacja i gwarancja
1.
Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
2.
Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz
wolną od wad.
3.
W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy
towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w
kodeksie cywilnym.
4.
Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą
elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
5.
Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis
wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego
reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.
6.
Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym
terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
7.
Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy
wysyłać na adres podany w § 3 niniejszego Regulaminu.
8.
W przypadku, gdy na Produkt została udzielona
gwarancja, informacja o niej, a także jej treść, będą zawarte przy opisie
Produktu w Sklepie.
§ 12
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości
skorzystania przez Konsumenta z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach
internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji
społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów,
Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami
internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
2.
Konsument posiada następujące przykładowe możliwości
skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia
roszczeń:
a.
Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego
sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o
Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o
rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
b.
Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do
wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia
15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn.
zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego
zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
c.
Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie
rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej
pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji
społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in.
Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 13
Dane osobowe w Sklepie internetowym
1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za
pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca- PHU Kropka Damian Paczkowski, ul Alejnika 4/95, 88-100 Inowrocław, e mail phukropka@o2.pl NIP 7811859518 REGON 361912371
2. Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za
pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są tylko i wyłącznie w celu realizacji Umowy
Sprzedaży i nie są gromadzone, zapisywane ani dalej przetwarzane.
3.
Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu
internetowego mogą być:
a.
W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie
internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską,
Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi
lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
4. Klient ma prawo dostępu do treści
swoich danych, prostowania, usunięcia, żądania ograniczenia ich przetwarzania oraz wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
5. Podanie danych osobowych jest
dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych
niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia
tejże umowy.
§ 14
Postanowienia końcowe
1. Umowy zawierane poprzez Sklep
internetowy zawierane są w języku polskim.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo
do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów
prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany
wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie
Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
3. W sprawach nieuregulowanych w
niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy
prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług
drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych
osobowych.
4. Klient ma prawo skorzystać z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym
celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR
dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Załącznik nr 1
Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy
zawartej na odległość
................................................
......................, dn. ......................
................................................
................................................
imię, nazwisko i adres konsumenta
..........................................
..........................................
..........................................
..........................................
nazwa i adres
przedsiębiorstwa
OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ
Oświadczam, że zgodnie z art. 27 ustawy
z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 r.
poz. 827) odstępuję od umowy nr ... zawartej dnia
.................... dotyczącej zakupu towaru/usługi ……………………………………………
.........................
podpis
konsumenta
Bardzo interesujące. Pozdrawiam serdecznie.
OdpowiedzUsuń